MOF Włodawa – nieograniczone możliwości

ścieżka rowerowa - projekt

Inwestycja w asfalt sposobem na ochronę terenów zielonych, redukcję zanieczyszczeń, ograniczenie hałasu i wsparcie bioróżnorodności! 

Jak już zapewne niektórzy wiedzą, planowana jest wspaniała „inwestycja” czyli ścieżka pieszo-rowerowa biegnąca od ulicy Zabagonie w kierunku stalowego mostu na rzece Włodawce i dalej do Orchówka.  Jest ona elementem Strategii rozwoju ponadlokalnego miejskiego obszaru funkcjonalnego Włodawa na lata 2021-2030. Strategię, diagnozę, listę przedsięwzięć i prognozę oddziaływania na środowisko znajdą Państwo w BIP UM Włodawa: Rada miejska / Uchwały rady miejskiej we Włodawie IX kadencji / Uchwały 2024 rok / Uchwała nr IV/21/24. 

Zapytaliśmy urząd miasta i urząd gminy o tą inwestycję i otrzymaliśmy bardzo ciekawe odpowiedzi, które pokrótce zestawiamy w grafice, a prezentujemy poniżej:

❓  Pytanie: kiedy przewiduje się rozpoczęcie i zakończenie realizacji tej inwestycji?

Odpowiedź UM Włodawa: Planowany okres realizacji 2025-2026.

Odpowiedź UG Włodawa: Obecnie trwają prace projektowe, których celem jest przygotowanie szczegółowej dokumentacji  niezbędnej do realizacji inwestycji. Równocześnie opracowywany jest wniosek o dofinansowanie projektu ze środków unijnych. Proces ten wymaga spełnienia szeregu wymogów formalnych i technicznych, a także koordynacji z instytucjami odpowiedzialnymi za przyznawanie środków finansowych. Z uwagi na konieczność pozyskania dofinansowania oraz procedury związane z akceptacją wniosku, na obecnym etapie nie można jednoznacznie określić daty rozpoczęcia i zakończenia inwestycji. Szacuje się, że termin realizacji przypadnie na okres lat 2025-2027, jednak ostateczny harmonogram będzie uzależniony od przebiegu procesu aplikacyjnego i decyzji o przyznaniu środków.

❓  Pytanie: Jaka jest planowana szerokość i rodzaj nawierzchni?

Odpowiedź UM Włodawa: Planowana jest ścieżka o szerokości 3 m, o nawierzchni asfaltowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą MOR oraz zielenią.

Odpowiedź UG Włodawa: Obecnie trwają prace projektowe. Na etapie projektowania rozważane są różne warianty rozwiązań technicznych, uwzględniające zarówno obowiązujące normy i przepisy, jak i warunki terenowe, techniczne oraz funkcjonalne. W związku z tym szerokość drogi dla pieszych i rowerów nie została jeszcze jednoznacznie określona. Rozważane są różne opcje, w tym warianty o szerokości 3 metrów oraz 2,5 metra. Ostateczna decyzja zostanie podjęta w późniejszym etapie projektowania, po przeprowadzeniu szczegółowych analiz, które pozwolą wybrać rozwiązanie optymalnie spełniające wymagania użytkowników i warunki lokalne.

Obecnie trwają prace projektowe nad opracowaniem szczegółowego rozwiązania dotyczącego budowy ścieżki. Na tym etapie rozważane są różne warianty techniczne i materiałowe mające na celu zapewnienie trwałości, funkcjonalności oraz estetyki inwestycji. Jednym z kluczowych aspektów do ustalenia jest rodzaj nawierzchni ścieżki. Obecnie rozważane są dwa warianty: zastosowanie nawierzchni asfaltowej na całej długości lub połączenie asfaltu z kostka brukową na wybranych odcinkach. Ostateczna decyzja będzie uzależniona od wyników analiz projektowych, które uwzględniają m.in. aspekty techniczne jak i lokalne warunki terenowe.

Nie omieszkamy za jakiś czas poprosić o wspomniane w odpowiedziach urzędu gminy analizy i z radością je Państwu przedstawimy.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rewitalizacja Czworoboku - artykuły

HISTORIA O TYM, JAK MIESZKAŃCY BRONIĄ DRZEW NA WYROST I WIESZAJĄ PSY NA ZDP I WUOZ, czyli po co pytacie i robicie szum?

O książce "Miasto szczęśliwe" Charlesa Montgomery'ego i zielonej dzielnicy Vauban we Fryburgu Bryzgowijskim