Planowana budowa ścieżki pieszo-rowerowej biegnącej od ul. Zabagonie przez most na Włodawce w kierunku ul. Szkolnej w Orchówku.
Otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pytania dotyczące planowanej budowy ścieżki pieszo-rowerowej biegnącej od ul. Zabagonie przez most na Włodawce w kierunku ul. Szkolnej w Orchówku, zadane wójtowi Gminy Włodawa oraz burmistrzowi Miasta Włodawa. Najprawdopodobniej będzie to asfaltowa ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 m, więcej informacji o planowanej inwestycji będzie w następnych postach.
Dzisiaj przedstawimy odpowiedź od Gminy Włodawa na pytanie: Jaki jest główny cel planowanej inwestycji oraz jakie korzyści społeczne, ekonomiczne lub środowiskowe ma przynieść?
"Budowa infrastruktury pieszo-rowerowej wspiera zrównoważony rozwój, poprawia bezpieczeństwo, zachęca do ekologicznych form transportu i wpływa pozytywnie na zdrowie mieszkańców. Korzyści środowiskowe wynikające z budowy ścieżki pieszo-rowerowej obejmują redukcję zanieczyszczeń powietrza, ograniczenie hałasu, ochronę terenów zielonych, promowanie ekologicznego stylu życia oraz wsparcie bioróżnorodności. Jest to rozwiązanie, które przyczynia się do tworzenia bardziej zrównoważonej infrastruktury, korzystnej zarówno dla ludzi, jak i dla przyrody. Jest to inwestycja, która przynosi zarówno krótkoterminowe korzyści, jak i długofalowe efekty dla społeczności lokalnej i środowiska - m.in.:
1. Poprawa bezpieczeństwa - oddzielenie ruchu pieszego i rowerowego od samochodowego zmniejsza ryzyko wypadków i kolizji.
2. Promocja aktywności fizycznej ścieżki zachęcają do zdrowego stylu życia poprzez spacery, bieganie czy jazdę na rowerze, wzmacniając relacje społeczne.
3. Poprawa jakości życia inwestycja zwiększa dostępność przestrzeni rekreacyjnych i ułatwia codzienną mobilność.
4. Obniżenie kosztów transportu przemieszczania się, takich jak rower mieszkańcy mogą korzystać z tańszych form.
5. Wzrost lokalnego ruchu turystycznego dobrze zaprojektowane ścieżki przyciągają rowerzystów i spacerowiczów, wspierając lokalną gospodarkę.
6. Zmniejszenie kosztów eksploatacji dróg - mniejsze obciążenie dróg dla samochodów prowadzi do ich wolniejszego zużycia.
7. Redukcja emisji spalin promowanie transportu rowerowego i pieszego zmniejsza zależność od pojazdów silnikowych, co prowadzi do redukcji emisji dwutlenku węgla (CO2), tlenków azotu (NOx) i innych szkodliwych substancji, zaś ograniczenie emisji wpływa na poprawę jakości powietrza, co ma bezpośredni wpływ na zdrowie ludzi i kondycję ekosystemów;
8. Zmniejszenie hałasu - mniej samochodów na drogach oznacza niższy poziom hałasu, co korzystnie wpływa na komfort życia mieszkańców oraz stan dzikiej fauny;
9. Ochrona terenów zielonych umożliwia zwiększenie dostępności terenów przyrodniczych dla ludzi, jednocześnie minimalizując ich degradację poprzez stworzenie wyznaczonych tras.
10. Zachęta do ekologicznego stylu życia dostępność ścieżek pieszo-rowerowych sprzyja wyborowi bardziej zrównoważonych form transportu, takich jak chodzenie pieszo, czy jazda na rowerze. Zmniejsza to zapotrzebowanie na transport samochodowy, co w dłuższej perspektywie prowadzi do mniejszego zużycia paliw kopalnych.
11. Ograniczenie presji na infrastrukturę drogową dzięki rozdzieleniu ruchu pieszo- rowerowego i samochodowego, zmniejsza się intensywność użytkowania dróg dla pojazdów silnikowych, co może ograniczyć ich rozbudowę i związane z tym negatywne skutki środowiskowe, takie jak wycinka drzew czy degradacja siedlisk.
12. Zmniejszenie śladu węglowego inwestycji budowa ścieżki pieszo-rowerowej zazwyczaj generuje mniejszy ślad węglowy w porównaniu z budową lub modernizacją dróg dla pojazdów silnikowych, co czyni ją bardziej przyjazną środowisku opcją infrastrukturalną."
Komentarze
Prześlij komentarz